Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

Από την 1η Μαΐου 1893 στην 1η Μαίου 1944

Η εργατική Πρωτομαγιά γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο για να τιμηθούν οι μεγάλοι εργατικοί αγώνες του 19ου αι. Την εποχή εκείνη οι εργάτες δούλευαν κάτω από απάνθρωπες συνθήκες στα εργοστάσια για 12-18 ώρες την ημέρα, χωρίς αργίες και ασφάλιση. Πολλά ήταν τα εργατικά ατυχήματα και οι νεκροί από τις άθλιες συνθήκες εργασίας ενώ συχνή ήταν και η παιδική εργασία, ιδίως στα εργοστάσια και στα ανθρακωρυχεία της Αγγλίας

Βασικό αίτημα των εργατών ήταν η καθιέρωση του 8ωρου και η πρόσθετη αμοιβή για τις υπερωρίες. 

Το αίτημα αυτό, ήδη από το 1829, είχε ακουσθεί από τους ΄Αγγλους εργάτες στο συνέδριο της Δ΄ Διεθνούς Ένωσης Εργατών. Από το 1866 ψηφίστηκε να είναι το πιο βασικό αίτημα. Τα συνδικάτα των εργατών ήταν παράνομα και πολλοί φυλακίζονταν όταν μιλούσαν για δικαιώματα και απεργίες.

Το 1872 οι εργάτες στον Καναδά έκαναν μεγάλες απεργίες που οδήγησαν την κυβέρνηση να δεχθεί ως νόμιμα τα εργατικά συνδικάτα. Αυτό θεωρήθηκε πολύ μεγάλη νίκη και έδωσε ελπίδα στους εργάτες και σε άλλα μέρη να συνεχίσουν τους αγώνες τους για καλύτερες συνθήκες εργασίας και περισσότερα δικαιώματα.

Έτσι το 1886, την Πρωτομαγιά, έγιναν μεγάλες απεργίες στο Σικάγο. Μεγάλος αριθμός εργατών (400.000 εργάτες) απέργησαν με βασικό αίτημα «Οκτώ ώρες δουλειά, οκτώ ώρες ανάπαυση, οκτώ ώρες ύπνο». Στην μεγάλη πορεία περίπου 90.000 διαδήλωσαν αλλά εμποδίστηκαν από την αστυνομία.

Το πρώτο αίμα χύθηκε δύο ημέρες αργότερα έξω από το εργοστάσιο ΜακΚόρμικ στο Σικάγο. 

Απεργοσπάστες προσπάθησαν να διασπάσουν τον απεργιακό κλοιό και ακολούθησε συμπλοκή. Η Αστυνομία και οι μπράβοι της επιχείρησης επενέβησαν δυναμικά. Σκότωσαν τέσσερις απεργούς και τραυμάτισαν πολλούς, προκαλώντας οργή στην εργατική τάξη της πόλης.

Την επομένη, αποφασίστηκε συλλαλητήριο καταδίκης της αστυνομικής βίας στην Πλατεία Χεϊμάρκετ, με πρωτοστατούντες τους αναρχικούς. Η συγκέντρωση ήταν πολυπληθής και ειρηνική. Το κακό, όμως, δεν άργησε να γίνει. Οι αστυνομικές δυνάμεις πήραν εντολή να διαλύσουν με τη βία τη συγκέντρωση και τότε, από το πλήθος των απωθούμενων διαδηλωτών, ρίφθηκε μια χειροβομβίδα προς το μέρος τους, η οποία εξερράγη, σκοτώνοντας έναν αστυνομικό και τραυματίζοντας δεκάδες. 

Η αστυνομία άνοιξε πυρ κατά βούληση κατά των συγκεντρωμένων, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον τέσσερις διαδηλωτές και να τραυματιστεί απροσδιόριστος αριθμός, ενώ έξι αστυνομικοί έχασαν τη ζωή τους από πυρά, ανεβάζοντας τον αριθμό τους σε επτά.

Για τη βομβιστική επίθεση, που προκάλεσε τον θάνατο του αστυνομικού, κατηγορήθηκαν οι αναρχοσυνδικαλιστές Άουγκουστ Σπις, Γκέοργκ Έγκελ, Άντολφ Φίσερ, Λούις Λινγκ, Μίκαελ Σβαμπ, Σάμουελ Φίλντεν, Όσκαρ Νίμπι και Άλμπερτ Πάρσονς, που ήταν από τους οργανωτές της διαδήλωσης. Όλοι, εκτός του Πάρσονς και του Φίλντεν, ήταν Γερμανοί μετανάστες.

Η δίκη των οκτώ ξεκίνησε στις 21 Ιουνίου 1886. Ο εισαγγελέας Τζούλιους Γκρίνελ ζήτησε τη θανατική ποινή και για τους οκτώ κατηγορουμένους, χωρίς να προσκομίσει κανένα στοιχείο που να τους συνδέει με τη βομβιστική επίθεση. Απλώς, είπε ότι οι κατηγορούμενοι ενθάρρυναν με τους λόγους τους τον άγνωστο βομβιστή να πραγματοποιήσει την αποτρόπαια πράξη του, γι’ αυτό κρίνονται ένοχοι συνωμοσίας.

Από την πλευρά της, η υπεράσπιση έκανε λόγο για προβοκάτσια και συνέδεσε τη βομβιστική επίθεση με το διαβόητο πρακτορείο ντετέκτιβ «Πίνκερτον», που συχνά χρησιμοποιούσαν οι εργοδότες ως απεργοσπαστικό μηχανισμό. Οι ένορκοι εξέδωσαν την ετυμηγορία τους στις 20 Αυγούστου 1886 κι έκριναν ενόχους και τους οκτώ κατηγορούμενους. Οι Σπις, Έγκελ, Φίσερ, Λινγκ, Σβαμπ, Φίλντεν και Πάρσονς καταδικάστηκαν σε θάνατο, ενώ ο Νίμπι σε κάθειρξη 15 ετών. Μετά την εξάντληση και του τελευταίου ενδίκου μέσου, ο κυβερνήτης της Πολιτείας του Ιλινόις, Ρίτσαρντ Όγκλεσμπι, μετέτρεψε σε ισόβια τις θανατικές ποινές των Σβαμπ και Φίλντεν, ενώ ο Λιγκ αυτοκτόνησε στο κελί του. 

Έτσι, στις 11 Νοεμβρίου 1887 οι Σπις, Πάρσονς, Φίσερ και Έγκελ οδηγήθηκαν στην αγχόνη, τραγουδώντας τη «Μασσαλιώτιδα»:
Εμπρός παιδιά της Πατρίδας,
Η μέρα της δόξας έφθασε!
Ενάντια στην τυραννία μας,
Το ματωμένο λάβαρο υψώθηκε…

Η δίκη των οκτώ θεωρείται από διαπρεπείς αμερικανούς νομικούς ως μία από τις σοβαρότερες υποθέσεις κακοδικίας στην ιστορία των ΗΠΑ.

Τρία χρόνια μετά, με την ευκαιρία της επετείου των 100 χρόνων από τη Γαλλική Επανάσταση, στις 14 Ιουλίου 1889 στο Παρίσι αποφασίστηκε η καθιέρωση της 1ης Μάη, η ημέρα της απεργίας των εργατών του Σικάγο, ως διεθνούς ημέρας των εργατών, στο ιδρυτικό συνέδριο της Β΄Διεθνούς. Δεν ήταν όμως εύκολο να εορτασθεί γιατί οι κυβερνήσεις αντιδρούσαν και γίνονταν συμπλοκές με την αστυνομία.

Β. Ο πρώτος εορτασμός της εργατικής Πρωτομαγιάς στην Ελλάδα.

Στην Ελλάδα οργανωτής του πρώτου εορτασμού της εργατικής Πρωτομαγιάς ήταν ο σοσιαλιστής Σταύρος Καλλέργης. Το 1893 στις 2 Μαϊου, ημέρα Κυριακή , στις 5.00 το απόγευμα, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά του και συγκεντρώθηκαν περίπου 2.000 άτομα στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Ο Καλλέργης μετά πήγε στη Βουλή για να δώσει το ψήφισμα που ζητούσε την καθιέρωση του 8ωρου αλλά συνελήφθη.

Οι περισσότερες αθηναϊκές εφημερίδες θ’ αντιμετωπίσουν το γεγονός με σκωπτική διάθεση, σαν ένα εξωτικό φρούτο που μεταφυτεύθηκε μεν από τη Δύση, αλλά μάλλον δύσκολα θα μπορούσε να ευδοκιμήσει στο ελληνικό κλίμα. «Πολλοί εκ των κατωτέρων της κοινωνίας τάξεως, αναγνώσαντες τας τοιχοκολληθείσας ειδοποιήσεις του Συλλόγου των Σοσιαλιστών, έσπευσαν χθες εις το Στάδιον διά να ίδουν τι είδους άνθρωποι είνε τέλος πάντων αυτοί οι σοσιαλισταί», διαβάζουμε σ’ ένα τυπικό ρεπορτάζ της επομένης. «Και τους είδον χθες και επείσθησαν ότι δεν είνε τόσον κακοί άνθρωποι, όσον τουλάχιστον τους φαντάζονται, αναγιγνώσκοντες εις τας εφημερίδας τας ταραχάς ας προκαλούσιν εν ταις ευρωπαϊκαίς μεγαλοπόλεσι κατά πάσαν 1ην Μαΐου» («Εφημερίς», 3.5.1893, σ.2).

Εντελώς διαφορετικά θα εξελιχθούν τα πράγματα με τον δεύτερο εορτασμό του 1894, καθώς στο μεσοδιάστημα η στάση πληρωμών του Ελληνικού Δημοσίου (10.12.1893) είχε καταδείξει τα όρια του εγχώριου καπιταλισμού. Το εργατικό κίνημα και ο σοσιαλισμός δεν αποτελούν πλέον δείγμα εξωτισμού αλλά απειλή για τις δυνατότητες των αστών να βγουν από την κρίση, μετακυλίοντας το βάρος στα ασθενέστερα στρώματα. 

Το ίδιο έντυπο που την προηγούμενη χρονιά έβρισκε τους σοσιαλιστές όχι και τόσο κακούς, αναρωτιέται τώρα αν «τα κρούσματα του σοσιαλισμού επροχώρησαν μέχρι βαθμού τοιούτου, ώστε να καθίσταται ανάγκη να λάβωμεν τα μέτρα μας, να εμβολιασθώμεν, διά να αποφύγωμεν τον κίνδυνον», ανησυχεί για το ότι στην Πάτρα «εκήρυξαν απεργίαν οι σταφιδοεργάται, απαιτούντες αύξησιν ημερομισθίου και αύξησιν ωρών αναπαύσεως» και, ακόμη περισσότερο, για «τα προ τινος τοιχοκολληθέντα εν Αθήναις ερυθρά προγράμματα τα καταγιγνώσκοντα θάνατον των πλουσίων, καθώς και την εν Μήλω απόπειραν διά δυναμίτιδος, ήτις εξερράγη κάτωθεν του παραθύρου του αυτόθι οικονομικού εφόρου» («Εφημερίς», 21.5.1894, σ. 1).

Έτσι το 1894 συγκεντρώθηκαν πολύ περισσότεροι και σε ψήφισμά τους διεκδικούσαν:

- καθιέρωση 8ωρης εργασίας
- απαγόρευση εργασίας ανηλίκων
- καθιέρωση της αργίας της Κυριακής
- σύνταξη στα θύματα των εργατικών ατυχημάτων
- κατάργηση των θανατικών εκτελέσεων και της προσωποκράτησης για χρέη

Η συγκέντρωση τελείωσε ειρηνικά αλλά αργότερα έγιναν 11 συλλήψεις. Συνελήφθη πάλι και ο Καλλέργης ενώ απαγορεύθηκε ο εορτασμός της Πρωτομαγιάς.

Το χαρακτηριστικότερο δείγμα των νέων καιρών το δίνει η «Εστία» της 27ης Μαΐου, καταγγέλλοντας πρωτοσέλιδα την ανεκτικότητα της πολιτείας απέναντι στον εσωτερικό εχθρό που φυτεύει «το σπέρμα του ευαγγελίου του σοσιαλισμού, της αρπαγής και της αναρχίας»: «Ουδαμού αι κυβερνήσεις του κοινωνικού καθεστώτος, το οποίον δεν περιήλθεν ακόμη εις τας χείρας της αναρχίας και της δυναμίτιδος, επιτρέπουν εν υπαίθρω τας υπό το πρόσχημα εορτών συναθροίσεις ταύτας, καθ’ άς διδάσκεται η απάρνησις της πατρίδος, το μίσος το άγριον μεταξύ αδελφών, και καθ’ άς το έγκλημα διακηρύσσεται ως δικαίωμα αμύνης κατά των δήθεν εκμεταλλευτών του εργάτου, υπό των αληθών αυτού εκμεταλλευτών».

Αν αντικαθιστούσαμε την καθαρεύουσα του άρθρου με τη μαγκιόρα καθομιλουμένη ενός Φαήλου Κρανιδιώτη, η περιγραφή της Πρωτομαγιάς του 1894 θα μπορούσε άνετα να είχε αναρτηθεί σε κάποιον φιλοκυβερνητικό ιστοχώρο των ημερών μας: «Ανέβησαν οι ρήτορες της αναρχίας επί των μαρμάρων των ασπίλων, από των οποίων οι πρόγονοί των εθεώντο τους αγώνας, και όλος ο τίμιος εκείνος λαός, ο οποίος είχε διαχυθή εκεί διά να ανακουφισθή από των κόπων αληθούς, πραγματικής εργασίας, ήκουσε από του στόματος ανθρώπων οι οποίοι ουδέποτε ειργάσθησαν, ουδέν ήσκησαν επάγγελμα, ότι η λέξις πατρίς είνε χίμαιρα και βλασφημία, ότι καμμίαν δεν έχουν υποχρέωσιν προς αυτό το λεγόμενον έθνος, ότι το έθνος των είνε ο κόσμος, ότι συμπολίται των είνε οι πανταχού της γης κοινωνισταί και αναρχικοί, ότι οι εχθροί των τους οποίους οφείλουν να μισούν και να εξοντώσουν είνε οι εργοδόται των και όσοι έχουν μικρόν αποταμίευμα, ότι εκμεταλλευταί των και βδέλλαι, αι οποίαι ροφούν το αίμα των εργατών, είνε οι εργοδόται των, οι ιερείς, οι στρατιωτικοί, οι υπάλληλοι».

Περισσότερο κι από τους λόγους των ρητόρων, αυτό που προκάλεσε την αγανάκτηση της εφημερίδας ήταν ωστόσο η έμπρακτη εφαρμογή των κηρυγμάτων τους, με την υποκίνηση απεργιών στο μαλακό υπογάστριο της εθνικής οικονομίας: «Κατά χθεσινόν τηλεγράφημα εκ Πατρών, οι εργάται των σταφιδαμπέλων εκήρυξαν απεργίαν ζητούντες πεντάδραχμον ημερομίσθιον και δίωρον ανάπαυσιν, κατόπιν αγορεύσεως του επί τούτου μεταβάντος εκεί σοσιαλιστού. Εχομεν λοιπόν και τας απεργίας εν Ελλάδι και πού; Εις την σταφίδα. Ακούσατε σεις οι θέλοντες να στηρίξετε το εθνικόν προϊόν και να ανορθώσετε τα πεπτωκότα. Οι πάσχοντες, οι πεινώντες δεν είνε οι δυστυχείς κτηματίαι, αλλ’ οι αντί αδρού ημερομισθίου καλλιεργούντες τα κτήματά των εργάται».

Την αντεστραμμένη εικόνα της «εκμετάλλευσης» των εργοδοτών από τους εργάτες τους συμπληρώνει η προτροπή άμεσης καταστολής του εσωτερικού εχθρού. Υπακούοντας στο δημόσιο αυτό παράγγελμα, οι αστυνομικοί Μιλτιάδης Εβερτ (παππούς του πρώην αρχηγού της Ν.Δ.) και Παλαμάρας ανέλαβαν δράση τις επόμενες μέρες, συλλαμβάνοντας δέκα στελέχη του Σοσιαλιστικού Συλλόγου, με πρόσχημα μια ενυπόγραφη -υποτίθεται- απειλητική επιστολή ενός από τους ομιλητές της Πρωτομαγιάς προς τον μεγιστάνα κερδοσκόπο Ανδρέα Συγγρό.

Ολοι οι επιζήσαντες απαλλάχθηκαν τους επόμενους μήνες πανηγυρικά από τα δικαστήρια, εκτός από έναν: τον Διονύσιο Μάργαρη, που είχε ήδη πεθάνει στη φυλακή από τις κακουχίες. Δεν ήταν παρά το πρώτο βήμα μιας μακράς πορείας διώξεων του ελληνικού εργατικού και σοσιαλιστικού κινήματος.

Για αρκετά χρόνια δεν ξαναγιορτάσθηκε η εργατική Πρωτομαγιά . Παρά την απαγόρευση, το 1911 όμως τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη αρκετοί συγκεντρώθηκαν για να τιμήσουν τους εργάτες του Σικάγο και να διεκδικήσουν καλύτερες συνθήκες δουλειάς. Η αστυνομία έκανε πολλές συλλήψεις και στις δύο πόλεις.

Λόγω των πολέμων που ακολούθησαν (Βαλκανικοί, Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος) η Πρωτομαγιά ξαναγιορτάστηκε το 1919, ένα χρόνο μετά την ίδρυση της ΓΣΕΕ και του ΣΕΚΕ (μετεπειτα ΚΚΕ), σε 12 πόλεις της Ελλάδας.

Την περίοδο που ετοιμάζεται ο εορτασμός στην Ελλάδα ισχύει ακόμη ο στρατιωτικός νόμος, η κυβέρνηση Βενιζέλου συμμετέχει με στρατεύματα στη διεθνή επέμβαση για κατάπνιξη της σοσιαλιστικής επανάστασης στη Ρωσία, ενώ διεξάγονται συνομιλίες για τη συνθήκη τερματισμού του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου στο Παρίσι. Η Ελλάδα ετοιμάζεται για τη μικρασιατική εκστρατεία και εκείνες τις μέρες παίρνει το «πράσινο φως» για την απόβαση στη Σμύρνη (Μάιος 1919).

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Ε. Μαχαίρας (φανατικός βενιζελικός) επιδιώκει να μην εορταστεί η Πρωτομαγιά «ένεκα των εξαιρετικών εθνικών περιστάσεων». Αντίθετη γνώμη έχει η μειοψηφία (5 από τους 11 της διοίκησης), η οποία με βάση την απόφαση του Α’ Πανεργατικού Συνεδρίου προχωρά στην εξαγγελία και την προετοιμασία του εορτασμού.

Δεν έχει μόνο τη νομιμότητα με το μέρος της, αλλά και τον επαναστατικό άνεμο που φυσάει εκείνη την εποχή στην Ευρώπη. Έπειτα από χρόνια κυριαρχίας του εθνικισμού και παύσης των διεκδικητικών και ταξικών αγώνων, λόγω του πολέμου, η 1η Μάη επιστρέφει στις ρίζες του 1889-1890, όταν ορίστηκε ως διεθνής μέρα της εργατιάς.

Παρά τις απαγορεύσεις και την παρουσία στρατού έξω από το εργοστάσιο Ηλεκτρισμού, τα σωματεία και τα γραφεία του ΣΕΚΕ, ο εορτασμός θα σημειώσει πρωτοφανή επιτυχία. Θα γίνει με υποδειγματική τάξη, χάρη στα μέτρα που πήραν τα σωματεία και η «εργατική αστυνομία».

Ομιλητές ήταν ο Αχ. Χατζημιχάλης και ο Γ. Παπανικολάου εκ μέρους της ΓΣΣΕ, ο Στ. Κόκκινος από το ΣΕΚΕ. Στιγμάτισαν «την αθλιότητα των συνθηκών υπό τας οποίας ζουν οι εργάται, υφαίνοντες τα μεταξωτά των πλουσίων για να γυρίζουν αυτοί γυμνοί, κτίζοντες τα μέγαρα εκείνων για να κατοικούν αυτοί στας τρώγλας». Εκείνος, όμως, που θα ξεσηκώσει τους συγκεντρωμένους, με την ομιλία του, είναι ο Α. Μπεναρόγια. Ο Θεσσαλονικιός εργατικός ηγέτης ήταν από τους ιδρυτές του οργανωμένου σοσιαλιστικού κινήματος και πολύ γνωστός για τους αγώνες του. Σε φίλους και ταξικούς εχθρούς…

«Είμεθα άπειροι, αλλά…»
«Αι πιέσεις, τα εμπόδια δεν μας απελπίζουν. Είμεθα ακόμη άπειροι, είμεθα αρχάριοι. Η Πρωτομαγιά όλων των εργατών του κόσμου είναι αρχή της αναγεννήσεως. Αναγεννόμεθα, οργανούμεθα. Μια νέα ζωή ήδη αρχίζει για μας, μια νέα ελπίδα μας ενθαρρύνει… Στην τιμία Ελλάδα απομένει να βάλη και εδώ τα θεμέλια του νέου κόσμου, που οικοδομείται…»

Η πρώτη ματωμένη Πρωτομαγιά στην Ελλάδα ήταν αυτή του 1924. Η συγκέντρωση διοργανώθηκε από το Εργατικό Κέντρο Αθήνας στην πλατεία Κοτζιά και πραγματοποιήθηκε παρά την απαγόρευση της κυβέρνησης Παπαναστασίου. Ακολούθησαν επεισόδια μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας, με συνέπεια να χάσει τη ζωή του ο εργάτης Σωτήρης Παρασκευαΐδης και δεκάδες άλλοι να τραυματιστούν.

Πρωτομαγιά 1934

Καλαμάτα:Οκτώ διαδηλωτές νεκροί σε κινητοποιήσεις μυλεργατών και λιμενεργατών.

Σημαντικός ήταν ο εορτασμός της εργατικής Πρωτομαγιάς στη Θεσσαλονίκη το 1936. Είχε προηγηθεί η οικονομική κρίση από την πτώχευση της Ελλάδας το 1932 και η Μικρασιατική καταστροφή και τα μεροκάματα είχαν μειωθεί πολύ. Τα τρόφιμα είχαν ακριβύνει πολύ ενώ πολλοί αναγκάζονταν να εργάζονται δωρεάν για τα ένσημά τους.

Ήταν 1η Μαΐου του 1936 όταν οι καπνεργάτες της Θεσσαλονίκης αποφασίζουν να κατέβουν σε απεργία για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους.

Μέσα σε λίγες μέρες το απεργιακό κύμα είχε εξαπλωθεί σε Ξάνθη, Αγρίνιο, Κομοτηνή, Σέρρες και Ελευσίνα και η απεργία είναι πλέον πανεργατική.

Συμμετείχαν και πολλές γυναίκες που δούλευαν στα υφαντουργεία.

Ο Ι. Μεταξάς, σε επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη, είναι απόλυτος: οι Αρχές πρέπει να χτυπήσουν τους διαδηλωτές στο ψαχνό.

Η απεργία συνεχίζεται και στις 9 του Μάη, στη διασταύρωση Εγνατίας και Βενιζέλου. Από τις σφαίρες των οργάνων της τάξης πέφτει νεκρός ο οδηγός Τάσος Τούσης.

Οι διαδηλωτές εξοργισμένοι τοποθετούν το νεκρό πάνω σε μια πόρτα και τον περιφέρουν στους δρόμους της πόλης σε μια ιδιότυπη «λιτανεία» καταγγελίας, διαμαρτυρίας και αντίστασης. Οι νεκροί θα φτάσουν τους 12 και οι τραυματίες τους 300.

Στο σημείο της συμπλοκής, θα στηθεί αργότερα το Μνημείο του Καπνεργάτη. Η μάνα του νεκρού Τάσου Τούση, που πληροφορήθηκε τα γεγονότα, τρέχει, πέφτει πάνω στο νεκρό παιδί της και μοιρολογεί. Αυτή η Εικόνα ενέπνευσε αργότερα τον Γιάννη Ρίτσο να γράψει τον Επιτάφιο…

Στις κηδείες των νεκρών μαζεύτηκαν πάνω από 150.000 άνθρωποι για να τους τιμήσουν.



Ημερομηνία-σταθμός όμως για την Πρωτομαγιά στην Ελλάδα η 1η Μαΐου 1944, όταν στο σκοπευτήριο της Καισαριανής από τα γερμανικά πολυβόλα πέφτουν νεκροί 200 αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, κομμουνιστές.

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Όταν ένας Γερμανός στρατηγός, τρεις αξιωματικοί και αρκετοί στρατιώτες έχασαν τη ζωή τους σε ενέδρα ανταρτών στους Μολάους, οι κατοχικές δυνάμεις αποφάσισαν την εκτέλεση των Διακοσίων κομμουνιστών, καθώς και την εκτέλεση όλων των ανδρών που θα συλλαμβάνονται μεταξύ Μολάων και Σπάρτης. Ποιος, όμως, έφτιαξε εκείνο τον κατάλογο; Μήπως οι Μεταξικοί δεν παραδώσανε στους Γερμανούς τα κλειδιά της φυλακής των κρατουμένων κομμουνιστών; Φαίνεται, λοιπόν, πως έπρεπε οι κομμουνιστές ν’ αφανιστούν μόνο και μόνο γιατί ήσαν κομμουνιστές.

Απ’ αυτούς, περίπου 170 ήταν πρώην κρατούμενοι στην Ακροναυπλία και οι υπόλοιποι πρώην εξόριστοι στην Ανάφη. Ο εχθρός είχε κάνει γνωστές τις προθέσεις του λίγες ημέρες πριν, όταν δημοσιοποίησε μέσω του κατοχικού Τύπου και ανάρτησε στους τοίχους των σπιτιών της πρωτεύουσας την εξής ανατριχιαστική ανακοίνωση:

«Την 27.4.1944 κομμουνιστικαί συμμορίαι, παρά τους Μολάους, κατόπιν μίας εξ ενέδρας επιθέσεως, εδολοφόνησαν ανάνδρως ένα Γερμανό στρατηγό και τρεις συνοδούς του αξιωματικούς και ετραυμάτισαν πολλούς Γερμανούς στρατιώτες. Εις αντίποινα θα εκτελεσθούν:

1. Ο τυφεκισμός 200 κομμουνιστών την 1η Μαΐου 1944.
2. Ο τυφεκισμός όλων των ανδρών, τους οποίους θα συναντήσουν τα γερμανικά στρατεύματα επί της οδού Μολάων προς Σπάρτην, έξωθι των χωρίων.

Υπό την εντύπωσιν του κακουργήματος τούτου, Ελληνες εθελονταί (σ.σ. πρόκειται για ταγματασφαλίτες) εφόνευσαν αυτοβούλως 100 άλλους κομμουνιστάς.
Ο στρατιωτικός διοικητής Ελλάδος».

Κανείς δεν πήρε αψήφιστα αυτό το έγγραφο, πολύ περισσότερο οι αντιστασιακές οργανώσεις, το ΚΚΕ και το ΕΑΜ, που για μια ακόμη φορά καλούνταν να πληρώσουν βαρύ φόρο αίματος για την επιλογή τους να οργανώσουν τη λαϊκή αντίσταση κατά του κατακτητή. Ετσι, μόλις γνωστοποιήθηκε η παραπάνω ανακοίνωση, ξεδιπλώθηκε μια τεράστια λαϊκή κινητοποίηση για την αποτροπή της σφαγής.

«Οι οργανώσεις του ΚΚΕ και του ΕΑΜ – λέει ο Θ. Χατζής – κυκλοφόρησαν αμέσως χιλιάδες τρικ και καλούσαν το λαό να σώσουν τους αγωνιστές ομήρους από την εκτέλεση. Σε πολλά εργοστάσια και επιχειρήσεις, οι εργάτες σταμάτησαν τη δουλειά. Στα υπουργεία και τις τράπεζες έγιναν συγκεντρώσεις και με ψηφίσματα προς το Ράλλη και το δήμαρχο απαιτούσαν άμεση επέμβασή τους για τη ματαίωση της σφαγής.

Οι φοιτητές και οι σπουδαστές χύθηκαν στους δρόμους με συνθήματα ενάντια στην τρομοκρατία. Επιτροπές παρουσιάζονταν στις αρχές αδιάκοπα όλη τη μέρα. Στις λαϊκές συνοικίες έγιναν συγκεντρώσεις. Πολλές γυναίκες κρατουμένων ομήρων μαζεύτηκαν στη Μητρόπολη. Ο αρχιεπίσκοπος στο διαμέρισμά του ”προσευχόταν” για τη σωτηρία των ψυχών των μελλοθανάτων. Όταν αργά τη νύχτα εμφανίστηκε μπροστά στις απελπισμένες γυναίκες είπε: ”Δεν μπορώ να κάνω τίποτα και το μόνο που μου απομένει είναι να παρακαλώ το θεό!..”».

Ο Β. Μπαρτζιώτας (γραμματέας της ΚΟΑ του ΚΚΕ) δίνει τη δική του μαρτυρία για την κατάσταση που επικρατούσε εκείνες τις ημέρες: «Στις 29 – 30 Απρίλη 1944, γράφει, γινόταν παράνομα η 4η Συνδιάσκεψη της ΚΟΑ. Εκεί μάθαμε τη διαταγή για την εκτέλεση των 200 αγωνιστών. Η καταπληκτική αυτή είδηση – καθαρή δολοφονία και χιτλερική θηριωδία – κυκλοφόρησε σαν αστραπή στην Αθήνα. Οι πράκτορες των Γερμανών και οι αγγλόφιλοι ρίχνουν κιόλας το δηλητήριό τους:
- Τα βλέπετε; Οι αντάρτες σκοτώνουν τους Γερμανούς και αυτοί αμύνονται…

Διαφορετικά, όμως, σκεφτόταν ο ελληνικός λαός. Οι χιτλερικοί είναι εγκληματίες πολέμου, ήρθαν κατακτητές στην Ελλάδα, ληστεύουν και καταστρέφουν τη χώρα, σκοτώνουν αθώους ανθρώπους… Σ’ αυτούς τους εγκληματίες μια απάντηση χωρεί:
- Θάνατος στους χιτλεροφασίστες κατακτητές! Πάλη μέχρι τη νίκη, την απελευθέρωση της Ελλάδας».

Συζητήσαμε στην Επιτροπή Πόλης – λέει Β. Μπαρτζιώτας – τη δυνατότητα να σώσουμε τους 200 συντρόφους μας. Την 1η του Μάη 1944, ο ΕΛΑΣ της Αθήνας ήταν στο πόδι και μαζί του ο λαός της ηρωικής Καισαριανής. Ήταν όμως αδύνατο να χτυπήσουμε τους Γερμανούς, που συγκέντρωσαν μεγάλες δυνάμεις. Οι πρώτες προσπάθειες που κάναμε μάς στοίχισαν πολύ ακριβά…

Οι καμπάνες της Καισαριανής χτυπούσαν πένθιμα… και οι σύντροφοί μας έπεφταν ηρωικά από τις φασιστικές σφαίρες. Τραγουδούσαν όλοι μαζί τη Διεθνή, τον Εθνικό Ύμνο και ζητωκραύγαζαν για το ηρωικό ΚΚΕ. Φύγαμε πικραμένοι από τον τόπο του μαρτυρίου, γιατί δεν μπορέσαμε να σώσουμε τους συντρόφους μας. Μερικοί από μας κλαίγανε… δεν πειράζει, το κλάμα για αγαπητούς συντρόφους, που χρόνια ζούσαμε μαζί στην Ακροναυπλία, ξαλαφρώνει την καρδιά… μέσα μας όμως θέριευε η θέληση για αγώνα, να απελευθερώσουμε την πατρίδα, από το μίασμα του χιτλερικού φασισμού, να φκιάσουμε καινούρια Ελλάδα της δουλιάς και τη λευτεριάς».

Η ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Πρωτομαγιά, 5 το ξημέρωμα. Τραγουδούσαν και χόρευαν οι μελλοθάνατοι, έφτυναν κατάμουτρα το χάρο. Δέκα αυτοκίνητα τους πρόσμεναν με προορισμό το Σκοπευτήριο. Σε χαρτάκια γραμμένα τα στερνά τους λόγια που τα πέταγαν κατά τη διαδρομή (λίγα απ’ τα σημειώματα εκείνων που αψήφησαν το θάνατο δημοσιεύονται κι εδώ).

Στις 10 το πρωί άρχισαν οι πολυβολισμοί που δεν καταλάγιασαν μέχρι τ’ απομεσήμερο. Οι Γερμανοί δέχτηκαν να μη γδυθούν οι εκτελεσμένοι που μεταφέρονταν στον τόπο της εκτέλεσης σε εικοσάδες. Αγγαρέψανε αρκετούς από τη γύρω περιοχή για να κουβαλούν τα άψυχα πτώματα και να τα πετούν στο αυτοκίνητο-σκουπιδιάρα.

Τρεις κλοιοί ήσαν που περίμεναν το Σκοπευτήριο. Στον τόπο εκτέλεσης ήσαν Γερμανοί των Ες-Ες. Έξω ακριβώς γερμανοτσολιάδες και παραέξω αστυφύλακες. Κατά τη μεταφορά των νεκρών με τα πέντε αυτοκίνητα-σκουπιδιάρες οι γερμανοτσολιάδες χόρευαν και τραγουδούσαν «εγώ είμαι ‘γω ευζωνάκι γοργό». Αχ, ρε τιμημένε τσολιά, πώς σου καταντήσανε την άξια στολή σου! Απ’ την άλλη, όμως, τα μάτια πολλών αστυφυλάκων ήσαν βουρκωμένα.

Από τις χαραμάδες των φορτηγών έτρεχε το αίμα. Στο χωμάτινο δρόμο το ρουφούσε η γης, αλλά στην άσφαλτο σχηματιζόταν ένα άλικο αιμάτινο ρυάκι σε μαύρο φόντο. Θυμιάζανε μερικές γυναικούλες κι άλλοι αφήνανε λίγα λουλούδια στις αραδιασμένες αιμάτινες γραμμές. Στο Γ’

Νεκροταφείο προσμένανε διακόσιοι τάφοι για να δεχτούν αυτούς που τραγούδαγαν τον εθνικό ύμνο την ώρα που τους εκτελούσαν. Κι εκεί έτρεξαν λίγοι γνωστοί και συγγενείς, ν’ αφήσουν μερικά λουλούδια και καυτά δάκρυα, σ’ όποιο τάφο βρίσκανε μπροστά τους, αφού δεν υπήρχανε απάνω γραμμένα ονόματα

Ο ΗΡΩΑΣ ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΣΟΥΚΑΤΖΙΔΗΣ

Την παραμονή της εκτέλεσης, οι δυνάμεις κατοχής πήγαν στο στρατόπεδο του Χαϊδαρίου, όπου και επέλεξαν τα θύματά τους. Στον κατάλογο των θυμάτων, με τον αριθμό 71, υπήρχε το όνομα του Ακροναυπλιώτη Ναπολέοντα Σουκατζίδη. Επρόκειτο για ένα νέο άνθρωπο, καλλιεργημένο, με υψηλό μορφωτικό επίπεδο, που όλα αυτά τα χρόνια ήταν η ψυχή των κρατουμένων του στρατοπέδου. Τους εμψύχωνε, τους βοηθούσε στην επικοινωνία με τους δικούς τους ανθρώπους και λόγω του ότι ήταν γνώστης της γερμανικής γλώσσας εκτελούσε και χρέη μεταφραστή για τους συντρόφους του, που ήταν υποχρεωμένοι να έρθουν σε επαφή με τον εχθρό. Τόσο πολύ σπουδαίος ήταν ο Ναπολέων, που είχε υποχρεώσει ακόμη και τους Γερμανούς να τον σέβονται.

Ναπολέων Σουκατζίδης, γράφει ο κατάλογος των μελλοθανάτων στον αριθμό 71. Ναπολέων Σουκατζίδης, ακούγεται από το στόμα εκείνου που έχει το μακάβριο έργο να διαβάσει τα ονόματα των αυριανών νεκρών. Και τότε επεμβαίνει ο διοικητής του στρατοπέδου.

- «Οχι εσύ! Οχι εσύ Ναπολέων! Οχι εσύ!». Αλλά ο Σουκατζίδης δεν ήταν απ’ αυτούς που θα μπορούσαν να ζήσουν σε βάρος των άλλων.

Η απάντησή του θα μείνει αιώνιο σύμβολο αυτοθυσίας και ηρωισμού:

- «Δέχομαι, κύριε διοικητά, τη ζωή, με τον όρο πως δεν πρόκειται να την πάρω από άλλο κρατούμενο. Μόνο όταν η θέση μου μείνει κενή!».

Ο εχθρός δεν είχε σκοπό να κάνει τέτοια χάρη. Στο εκτελεστικό απόσπασμα έπρεπε να οδηγηθούν 200 κομμουνιστές. Ο Σουκατζίδης πήρε το δρόμο των συντρόφων του.

Ο Ναπολέων πήρε το δρόμο προς το θάνατο, κερδίζοντας να ζει αιώνια στις καρδιές του ελληνικού λαού σαν ένας από τους ήρωές του.

Οι 200 μελλοθάνατοι κομμουνιστές οδηγήθηκαν στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής – στο «Θυσιαστήριο της Λευτεριάς», όπως το ονόμασε ο λαός αργότερα – το πρωί της Πρωτομαγιάς του ’44. Εκεί τους χώρισαν σε εικοσάδες. Στην τελευταία εικοσάδα βάλαν τον Σουκατζίδη, για να μπορέσουν να τον χρησιμοποιήσουν ως μεταφραστή.

Η πρώτη εικοσάδα πήρε θέση απέναντι από τις κάννες των όπλων. Ο επικεφαλής των Γερμανών γύρισε προς τον Σουκατζίδη:

- Ρώτησέ τους αν έχουν τίποτα να πούνε.
Ο Σουκατζίδης μεταφράζει. Και τότε με μια φωνή οι μελλοθάνατοι απαντούν:
- Ζήτω η Ελλάδα. Ζήτω η λευτεριά!

Πηγή

Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

Το ντοκιμαντέρ Φασισμός Α.Ε




Οι δημιουργοί του Debtocracy και του Catastroika αναζητούν το ρόλο, επιχειρηματιών, πολιτικών και εκδοτικών συγκροτημάτων στην άνοδο του φασισμού στην Ελλάδα και ολόκληρη την Ευρώπη. 

Ενίσχυσε και εσύ την παραγωγή από τη διευθυνση fascism-inc.com. 

Επειδή φασισμός δεν είναι μόνο η συμμορία της Χρυσής Αυγής αλλά και οι πολιτικοί, οι επιχειρηματίες και οι εκδότες που την εξέθρεψαν……
Επειδή η οικονομική κρίση που ευνοεί την ανάπτυξη του φασισμού και του ναζισμού είναι μπροστά μας και όχι πίσω μας…
Επειδή ολόκληρη η Ευρώπη βυθίζεται στο σκοτάδι της άκρας δεξιάς…

Θέλουμε να σας διηγηθούμε μικρές, άγνωστες ιστορίες από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του φασισμού και τις διασυνδέσεις του με τα οικονομικά συμφέροντα κάθε εποχής. 

Θα ταξιδέψουμε από την Ιταλία του Μουσολίνι, στην Ελλάδα της κατοχής, του εμφυλίου και της δικτατορίας και από τη ναζιστική Γερμανία του Χίτλερ στο σήμερα. Το νέο ντοκιμαντέρ θα συνεχίσει στα βήματα του Debtocracy και του Catastroika, όπου περιγράψαμε τα αίτια της κρίσης χρέους, τις επιπτώσεις του μνημονίου, την κατάλυση της δημοκρατίας και το ολοκληρωτικό ξεπούλημα της χώρας.

Το ντοκιμαντέρ ΦΑΣΙΣΜΟΣ Α.Ε φιλοδοξεί να εμπνευστεί και να εμπνεύσει τα αντιφασιστικά κινήματα όλης της Ευρώπης και ταυτόχρονα να συνεχίσει ένα από τα μεγαλύτερα πειράματα ανεξάρτητης δημοσιογραφίας. Για άλλη μια φορά απορρίπτουμε κάθε χρηματοδότηση από κόμματα και εταιρείες και ανακοινώνουμε ότι το ντοκιμαντέρ θα κυκλοφορήσει ελεύθερα, χωρίς περιορισμούς χρήσης και αναμετάδοσης. 

Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

Αύριο η νέα δίκη για τις κοινωνικές ασφαλίσεις-Η αλληλεγγύη θα νικήσει!


Ευρωπαϊκή Αντιφασιστική Συνάντηση 11-13 Απρίλη στην Αθήνα

Συμμετέχουν 28 συλλογικότητες από 20 χώρες της Ευρώπης
Εκεί θα είμαστε και μεις. 
Ακολουθεί το κάλεσμα και το πρόγραμμα.

ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΗ ΧΩΡΙΣ ΦΑΣΙΣΜΟ, ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕΞΙΣΜΟ 
ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ



Εβδομήντα χρόνια μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και την ήττα του φασισμού, η Ευρώπη δοκιμάζεται από την άνοδο της ρατσιστικής και της ναζιστικής Ακροδεξιάς.

Όμως οι ρατσιστές και οι νεοναζί έχουν αντίπαλο: το μαζικό και πολύμορφο κίνημα το οποίο στους δρόμους όλης της Ευρώπης αγωνίζεται, όχι μόνο κατά της φασιστικής τρομοκρατίας, αλλά και όλων εκείνων που τη συντηρούν και την προστατεύουν: των αντιλαϊκών πολιτικών, της αστυνομικής ασυδοσίας, του νεοφιλελεύθερου ολοκληρωτισμού και του συστήματος που την επιβάλλει.

Στις 11, 12 και 13 Απρίλη οι αντιστάσεις συναντιούνται στην Αθήνα σε ένα κλίμα γιορτινής ατμόσφαιρας, με πολιτικές εκδηλώσεις,  συναυλίες και συζητήσεις με αντιφασιστικές συλλογικότητες, δικτυώσεις και συνελεύσεις από  την Ευρώπη. Συζητάμε, ανταλλάζουμε εμπειρίες και οργανώνουμε τη δράση μας σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Δίνουμε ένα ηχηρό μήνυμα συντονισμένου αγώνα εναντίον του φασισμού, του ρατσισμού και του σεξισμού. 

Το τριήμερο αποτελεί την κορύφωση του μήνα αντιφασιστικής δράσης (21 Μάρτη – 21 Απρίλη), στη διάρκεια του οποίου πραγματοποιούνται παρεμβάσεις και εκδηλώσεις σε γειτονιές, κοινωνικούς χώρους και σχολεία σε όλη την Ελλάδα.

 Αντιφασιστικός συντονισμός επιτροπών-συλλογικοτήτων-πρωτοβουλιών 
Αθήνας-Πειραιά

http://antifasistikossyntonismos.blogspot.gr http://antifa-month.blogspot.gr/

Πρόγραμμα Τριημέρου

Παρασκευή 11 Απρίλη

18:00 μμ: Έναρξη συνέλευσης: «Το αντιφασιστικό κίνημα στην Ευρώπη:  Εμπειρίες, προτάσεις για διεθνείς δράσεις και συντονισμό».

21:00 μμ: Προβολή της ταινίας «Φασισμός Α.Ε.» του Α. Χατζηστεφάνου. Παρουσίαση από την ομάδα Infowar

22:00 μμ: Συναυλία 
• MC Yinka
• Πληγωμένες Σκιές (Μαθητικό hip hop)
• What the funk
• Road duck
• Mistah Rude (18120 – ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ)
• Tuxedo conspiracy
• Mutchatrela 


Θεατρικές παραστάσεις
20:30 μμ: Ακτιβιστική Ομάδα Θεάτρου του Καταπιεσμένου 
22:00 μμ: Ο άντρας είναι άντρας... κι εμείς γυναίκες της Άννας Παντζέλη

Σάββατο 12 Απρίλη

12:00 – 15:00 μμ: Εργαστήρια – Ζώνη Ι:



• Τέχνη και αντιφασιστικό κίνημα
• Ποδόσφαιρο: κόκκινη κάρτα στον φασισμό και το ρατσισμό
• Οι εξελίξεις και η κατάσταση στην Ουκρανία-Ενημέρωση από Ουκρανούς-ές αντιφασίστες και αντιφασίστριες
• Κράτος έκτακτης ανάγκης και η θεωρία των δύο άκρων 
• Το σχολείο του αντιφασισμού: μαθητές και εκπαιδευτικοί ενάντια στον φασισμό

* Αυτοάμυνα ενάντια στη ρατσιστική και φασιστική βία (Σεμινάριο) - 11:00πμ

15:00 – 18:00 μμ: Εργαστήρια – Ζώνη ΙΙ:
• Εργαζόμενοι στα ΜΜΕ: παρουσίαση του παρατηρητηρίου κατά του ρατσισμού και του φασισμού στα ΜΜΕ
• Αντίσταση στο σεξισμό, την ομοφοβία και την τρανσφοβία
• Από την Ευρώπη-Φρούριο στα στρατόπεδα συγκέντρωσης: αντίσταση, αυτοοργάνωση, Κοινοί αγώνες
• Το εργατικό κίνημα ενάντια στο φασισμό
• Πέρα από την Ευρώπη: η άνοδος της ακροδεξιάς στην Ευρώπη και προτάσεις εξόδου από τον καπιταλισμό

18:00 μμ: Κεντρική εκδήλωση: Από την Γαλλία ως την Ουκρανία, από τη Νορβηγία ως την Ελλάδα: NO PASARAN

Oμιλητές: Alain Krivine - ιστορικό στέλεχος της Αντικαπιταλιστικής Αριστεράς στη Γαλλία, Joe Higgins – Anti-austerity Alliance ISP MP, Tariq Ali συγγραφέας (βιντεοσκοπημένο μήνυμα)

Συντονίζει η Ελένη Ευστρατιάδη (Αντιφασιστικός Συντονισμός Αθήνας-Πειραιά)

Παρεμβάσεις: Ένωση Borotba (Ουκρανία), Πήτερ (Αντιφασίστας ακτιβιστής από Ρωσία), Walter Baier (Alter Summit), Mathias Benik (Attac Oυγγαρίας), Leo (AFA Paris)

Προβολές ταινιών
21:00 μμ: «Tungsten» (2011) του Γιώργου Γεωργόπουλου

Θεατρικές παραστάσεις
20:00 μμ: THE FIRST STOP από τους [nomaδes artcore]                           
Πότε συνάντησες για πρώτη φορά τον φασισμό στην ζωή σου; Καλλιτέχνες, αναρωτιούνται και χαρτογραφούν μνήμες και εικόνες πολιτών ανά την Ελλάδα και όχι μόνο...
22:00 μμ: Το Μάτι και ο Φακός - Θεατρική ομάδα ΟΛΜΕ 

21:00 μμ: Κεντρική Συναυλία
• Illegal Operation feat Alex K (Last Drive)
• Ludmila
Απόστολος Ρίζος
Λόλεκ
• FRoOTs SaLaD
• Pink Tank Project
• Radio Sol
ΗΤΑ-ΒΗΤΑ

Κυριακή 13 Απρίλη

12:00 μμ: Συνέλευση: παρουσίαση αποτελεσμάτων από τα εργαστήρια, συμπεράσματα, καθορισμός κοινών διεθνών δράσεων

Παράλληλα δρώμενα:
Εκθέσεις σκίτσου 
Αντιφασιστική έκθεση φωτογραφίας 
Έκθεση για τους μετανάστες από την Art Resistance  
Έκθεση φωτογραφίας από τον Μάριο Λώλο
Συλλογικές κουζίνες
Παιδότοπος

Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

Από τις φυλακές στο ψυχιατρείο! Ατέλειωτη η ομηρία αιτητή πολιτικού ασύλου στην Κύπρο


Μετέωρος στο πουθενά, χωρίς δουλειά και μέλλον και με τσακισμένη την ψυχοσωματική του υγεία εξ υπαιτιότητας του κυπριακού κράτους, μετά από πέντε χρόνια παράνομης κράτησης για απέλαση, σε αστυνομικά κρατητήρια και κυρίως στο κακόφημο Μπλοκ 10 των Κεντρικών Φυλακών, χωρίς να είναι εγκληματίας, ο 43χρονος Ιρανός αιτητής ασύλου Majid Eazadi, είναι τώρα υπόδικος και βρίσκεται τις τελευταίες μέρες στο ψυχιατρικό νοσοκομείο Αθαλάσσας περιμένοντας να δικαστεί στο επαρχιακό δικαστήριο Πάφου, την Πέμπτη 3 Απριλίου 2014.
«Κουράστηκα, είμαι ήδη νεκρός…»

Ο τεχνίτης χαλιών Majid Eazadi, που διέφυγε από το Ιράν και ήρθε στην Κύπρο το 2001 ως πολιτικός πρόσφυγας, διαφωνών με το Ισλαμικό καθεστώς, εισήχθη μετά τη σύλληψή του, σε θάλαμο εισδοχής αντρών, που είναι χώρος υψηλής προστασίας του ψυχιατρικού νοσοκομείου Αθαλάσσας, (όπου τον επισκεφθήκαμε σήμερα και κουβεντιάσαμε μαζί του), αφού κρίθηκε επικίνδυνος για τον εαυτό του, μετά από επανειλημμένες απόπειρες αυτοκτονίας στα κελιά των φυλακών. 

Αρνείται να επιστρέψει στο Ιράν, υποστηρίζοντας ότι θα υποστεί δίωξη και βασανιστήρια, λόγω των δημοκρατικών του πεποιθήσεων. «Αν μπορούσα να πάω στο Ιράν θα πήγαινα και δεν θα περνούσα πέντε χρόνια στις φυλακές της Κύπρου, χωρίς να είμαι εγκληματίας», μας είπε. «Λατρεύω την πατρίδα μου, αλλά μισώ το καθεστώς της, που το 2005 απαγχόνισε τον πατέρα μου γιατί ήταν υπέρ της Δημοκρατίας. Στην πόλη καταγωγής μου, τη Σάρι, (στο βόρειο Ιράν, στις νότιες ακτές της Κασπίας Θάλασσας), ζει τώρα η μητέρα και η αδελφή μου. Αν αλλάξει αυτή η κυβέρνηση, είμαι ικανός να περπατήσω πάνω στο νερό της θάλασσας για να πάω πίσω. Τόσο πολύ αγαπώ την πατρίδα μου».

Ανέφερε και τα εξής στο Sigmalive, στη σύντομη, αλλά συγκλονιστική για μας, συνάντηση που είχαμε μαζί του, όταν τον επισκεφθήκαμε μαζί με τον δικηγόρο του Μιχάλη Παρασκευά: «Σας το λέω πρόσωπο με πρόσωπο, δεν θα τους αφήσω να με πάρουν φυλακή για άλλη μια φορά. Ορκίζομαι στον Θεό ότι θα αυτοκτονήσω. Και θα πάρουν το πτώμα μου από τη φυλακή, την επόμενη μέρα. Κουράστηκα πέντε χρόνια στη φυλακή της Κύπρου, χωρίς να έχω κάνει τίποτα. Είμαι ήδη νεκρός…».

«Ωρολογιακή βόμβα για τη τη ζωή του»

Ο Majid Eazadi συνελήφθη την περασμένη βδομάδα στο αεροδρόμιο Πάφου με πλαστό διαβατήριο, σε μια απελπισμένη προσπάθειά του να φύγει από την Κύπρο και κατηγορήθηκε για συνωμοσία προς διάπραξη πλαστογραφίας, κατάρτιση πλαστού επίσημου εγγράφου με σκοπό την καταδολίευση, κυκλοφορία πλαστού εγγράφου, πλαστοπροσωπία και παράνομη παραμονή στο κυπριακό έδαφος.

Αναφέρει σχετικά ο δικηγόρος του Μιχάλης Παρασκευάς, σε επιστολή του προς το Τμήμα Ψυχικής Υγείας Κεντρικών Φυλακών στις 28 Μαρτίου 2014: «Ο πελάτης μου Majid Eazadi στερήθηκε παράνομα την ελευθερία του πέραν των 55 μηνών (!), μέχρι που απελευθερώθηκε από το Ανώτατο Δικαστήριο στις 22.11.2012. Εξ υπαιτιότητας του κράτους, των συνθηκών που επικρατούσαν στο Μπλοκ 10 των Κεντρικών Φυλακών, ο πελάτης μου προσβλήθηκε από ηπατίτιδα Γ. Παρόλο ότι αφέθηκε ελεύθερος, το κυπριακό κράτος του στέρησε κάθε αίσθηση αξιοπρέπειας και αξιοπρεπούς διαβίωσης, καθότι συνειδητά επέλεξε να μην τον αφήσει να μπορέσει να είναι χρήσιμο μέλος της κοινωνίας μας και παρότι ήδη είχε εξεύρει εργασία, δεν του επέτρεπε να εργαστεί, εξαναγκάζοντάς τον έτσι να διαβιεί σε καθεστώς ημιπαρανομίας και πάντως, πάντα υπό τον φόβο της αβεβαιότητας.

»Εν τέλει ο άνθρωπος αυτός, μη έχοντας άλλη επιλογή αποφάσισε να πράξει ό,τι ήταν δυνατόν για να φύγει από αυτό τον τόπο που του στέρησε τα πάντα, την ελευθερία του, την υγεία του, την αξιοπρέπειά του… Και εν τέλει, ούτε καν αυτό δεν του επέτρεψε το κράτος, αφού ως γνωρίζετε, συνελήφθη στο αεροδρόμιο Πάφου. Ο άνθρωπος αυτός όπως πιστοποιείται από πάμπολλες εκθέσεις της Επιτρόπου Διοικήσεως, αποτελεί κίνδυνο για την ίδια του τη ζωή και η ψυχολογία του προφανώς, έχει πέσει στα βάραθρα. Είναι αντιληπτό, ακόμα και από μη ειδικούς όπως ο υποφαινόμενος, ότι με τη νέα εξέλιξη της σύλληψής του και του εκ νέου εγκλεισμού του, αυτός ο άνθρωπος αποτελεί μια ωρολογιακή βόμβα για την ίδια τη ζωή του.

»Στο δικαστήριο Πάφου θα επισημάνω τα πιο πάνω. Τυχόν επιβολή φυλάκισης και εγκλεισμού του στις Κεντρικές Φυλακές για μια πράξη που ο ίδιος, είναι η θέση μου, δεν επέλεξε να πράξει, αλλά του επιβλήθηκε από το ίδιο το κράτος, θα αποτελεί τη χαριστική βολή για τη ζωή του και ότι ο καθένας πλέον θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του και να γνωρίζει ότι θα έχει συμβολή σε αυτό».

Η Επίτροπος ζήτησε απελευθέρωσή του

Να σημειώσουμε ότι σε άλλη επιστολή του στις 23 Αυγούστου 2013 προς τον Υπουργό Εσωτερικών, ο δικηγόρος Μιχάλης Παρασκευάς επισυνάπτει μεταξύ άλλων, την τελευταία από μια σειρά εκθέσεων της Επιτρόπου Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αναφορικά με τη συνέχιση της κράτησης του πελάτη του, απορριφθέντα αιτητή ασύλου Majid Eazadi, ημερομηνίας 19 Ιουλίου 2012.

Στην έκθεσή της, που έγινε με τη συνδρομή της λειτουργού του Γραφείου της, Κάλιας Καμπανελλά, η Επίτροπος Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Ελίζα Σαββίδου, επισημαίνει ότι η περίπτωσή του απασχολεί το Γραφείο της από το 2008. Και συνεχίζει: «Το γεγονός ότι συνέχιζε να κρατείται για περίοδο άνω των τριών ετών στη Πτέρυγα 10, οδήγησε στην υποβολή σχετικής έκθεσης τον Οκτώβρη 2010. Η τέως Επίτροπος εξέφρασε τη θέση ότι η άρνηση του παραπονουμένου για την έκδοση ταξιδιωτικών εγγράφων, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να οδηγήσει στην επ’ αόριστον κράτησή του, καθώς μια τέτοια προοπτική αγγίζει τα όρια της απάνθρωπης και εξευτελιστικής μεταχείρισης.

»Ο παραπονούμενος αφέθηκε τελικά ελεύθερος υπό όρους στις 22 Μαρτίου 2011, συμπληρώνοντας διάστημα κράτησης άνω των τριών ετών. Στη συνέχεια όμως τέθηκε εκ νέου υπο κράτηση τον Σεπτέμβρη 2011 και σήμερα συνεχίζει να είναι υποκράτηση για σκοπούς απέλασης στη πτέρυγα 10 των αστυνομικών κρατητηρίων Λευκωσίας (στις Κεντρικές Φυλακές), συμπληρώνοντας έτσι συνολικό διάστημα κράτησης τεσσάρων ετών».

Προστίθενται και τα ακόλουθα, στην έκθεση της Ελίζας Σαββίδου, για τον Majid Eazadi: «Η κράτηση προσώπου για διάστημα άνω των τεσσάρων χρόνων σε υποβαθμισμένες συνθήκες κράτησης εντός αστυνομικών κρατητηρίων που εκ της φύσεώς τους προορίζονται για ολιγοήμερη κράτηση, συνιστά, κατά την άποψή μου, τουλάχιστον εξευτελιστική μεταχείριση η οποία εκθέτει διεθνώς την Κύπρο. 

Άλλωστε, βάσει της νομολογίας του ΕΔΑΔ και της σχετικής ευρωπαϊκής Οδηγίας, ο σκοπός της απέλασης πρέπει να περατώνεται εντός ευλόγου και κατά το δυνατόν βραχύτερου χρονικού διαστήματος, ιδίως όταν, όπως στην περίπτωση της Κύπρου, η διαδικασία απέλασης δεν περιβάλλεται με τις αναγκαίος δικαιοκρατικές εγγυήσεις και όρια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας για την Κύπρο, γίνεται ειδική αναφορά στην περίπτωση του παραπονούμενου, καθώς και σχετικές επισημάνσεις για την πρακτική της μακρόχρονης κράτησης προσώπων υπό απέλαση.

Εισηγούμαι όπως λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιάζουσες συνθήκες της συγκεκριμένης περίπτωσης, τερματιστεί άμεσα η κράτηση του παραπονούμενου, έστω και ως εξαιρετικό μέτρο και όπως του παραχωρηθεί καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους, χωρίς να τίθενται όροι συνεργασίας του με την πρεσβεία του Ιράν για έκδοση ταξιδιωτικών εγγράφων».



Σε ένα γυμνό δωμάτιο ψυχιατρείου

Δύο νέοι άντρες έφεραν τον Majid Eazadi στο επισκεπτήριο του θαλάμου «υψηλής προστασίας» του ψυχιατρικού νοσοκομείου Αθαλάσσας, σε αυτήν την επίσκεψη του δικηγόρου του, Μιχάλη Παρασκευά. Ότι είναι «υψηλής προστασίας» φάνηκε αμέσως από τα παπούτσια χωρίς κορδόνια, του υπόδικου Ιρανού, που έχει πίσω του αρκετές απόπειρες αυτοκτονίας στα διάφορα κρατητήρια που φυλακίστηκε για πέντε χρόνια, περιμένοντας την απέλασή του.

«Για δική του προστασία, μέχρι να σταθεροποιηθεί η κατάστασή του», είναι η ιατρική εξήγηση. Όχι κορδόνια παπουτσιών, όχι αναπτήρες ή σπίρτα, όχι κατοχή οποιουδήποτε αντικειμένου μπορεί να βλάψει τον εαυτό του. Όμως δεν τον βλάπτουν άραγε τα χάπια που τον φορτώνουν, «για να ηρεμήσει»; Για να μη θέλει ν’ αυτοκτονήσει σε αυτήν τη χώρα που τον απέρριψε και τον έκρινε ανεπιθύμητο για τόσα πολλά χρόνια, μετά τη δραπέτευση από τη δική του πατρίδα ως πολιτικός πρόσφυγας;

Ο δικαστής Μύρων Νικολάτος με την απόφασή του 22 Νοεμβρίου 2012, στην αίτηση του Μιχάλη Παρασκευά, απελευθέρωσε τον Majid «καθότι η συνεχιζόμενη κράτησή του με σκοπό την απέλαση για πέραν των 4 ετών, είναι δυσανάλογα μεγάλη και ως εκ τούτου παράνομη εφόσον και η απέλασή του δεν είναι εφικτή». Έγραψε ο δικαστής ότι «η κράτησή του για σκοπούς απέλασης δεν δικαιολογείται και αυτός θα πρέπει να απολυθεί αμέσως».

Περιέγραψε στην απόφαση ο δικαστής, ότι «ο Majid Eazadi ήρθε αρχικά στην Κύπρο το 1998 ως επισκέπτης, στη συνέχεια συνέχισε να παραμένει παράνομα στη Δημοκρατία και το 2000 συνελήφθη, τέθηκε υπό κράτηση και απελάθηκε στη χώρα του στις 19.4.2000. Το 2001 επανήλθε στην Κύπρο από μη εγκεκριμένο λιμάνι. Την 21.8.2001 εντοπίστηκε και καταδικάστηκε σε φυλάκιση μέχρι 4.10.2001. Αργότερα υπέβαλε αίτημα για πολιτικό άσυλο και του δόθηκε άδεια παραμονής από τις 9.11.2001, η οποία ανανεωνόταν μέχρι το 2007.

Στις 17.9.2007 ο αιτητής καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 4 μηνών για παράνομη κατοχή ελεγχόμενου φαρμάκου τάξεως Β΄ και στις 20.11.2007 κηρύχθηκε ανεπιθύμητος μετανάστης. Την ίδια ημέρα εκδόθηκαν εναντίον του διατάγματα κράτησης και απέλασης. Στις 28.11.2007, μετά την έκτιση της ποινής του, κρατήθηκε για σκοπούς απέλασης, αλλά η απέλασή του δεν κατέστη δυνατή καθότι δεν ήταν κάτοχος διαβατηρίου και η ιρανική πρεσβεία αρνήθηκε να του εκδώσει ταξιδιωτικό διαβατήριο, ισχυριζόμενη ότι αυτός δεν επιθυμεί να επιστρέψει στη χώρα του.

Ο αιτητής συνέχισε να βρίσκεται υπό κράτηση για σκοπούς απέλασης, μέχρι την 21.3.2011, οπότε, κατόπιν οδηγιών του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου Εσωτερικών, τα διατάγματα κράτησης και απέλασής του ακυρώθηκαν και αυτός αφέθηκε ελεύθερος με όρους απόλυσης τους οποίους αρνήθηκε να υπογράψει. Εν τω μεταξύ, στις 11.10.2010, το Ανώτατο Δικαστήριο απέρριψε αίτηση του αιτητή για την έκδοση εντάλματος Habeas Corpus…

Την 1η.9.2011 το Υπουργείο Εσωτερικών έδωσε οδηγίες προς την Αστυνομία για επανασύλληψη του αιτητή επειδή αυτός δεν είχε διευθετήσει την παραμονή του σύμφωνα με τους όρους απόλυσής του. Στις 12.9.2011 ο αιτητής συνελήφθη ξανά και στις 13.9.2011 εκδόθηκαν νέα διατάγματα κράτησης και απέλασής του…».

Οι ημερομηνίες που παραχώρησαν στον δικαστή οι κρατικές υπηρεσίες, αντανακλούν με ανατριχιαστική ακρίβεια και καθαρότητα, το ταλέντο της χώρας να καταγράφει τις συλλήψεις και τις φυλακίσεις ανθρώπων σαν τον Majid Eazadi - τον τεχνίτη χαλιών από την όμορφη πόλη Σάρι στα παράλια της Κασπίας, που συνάντησα χθες φοβισμένο κι απελπισμένο, σ’ ένα γυμνό δωμάτιο ψυχιατρείου.


Επίσης δείτε ΕΔΩ για το ιστορικό

Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Φασισμός, Ξενοφοβία και Ρατσιστική Βία στην Κύπρο 2013-14

Μας στάληκε  κείμενο με το μήνυμα: "Το αρχείο PDF εμπεριέχει υλικό πάνω στον φασισμό, την ξενοφοβία και τις ρατσιστικές και φασιστικές επιθέσεις στην Κύπρο για την περίοδο 2003-2014.
Σας το στέλνω με την ελπίδα πως θα προωθήσετε με τα μέσα που διαθέτετε και πως το αξιοποιήσετε αναλόγως."

Μπορείτε να το δείτε εδώ


Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Τι έγινε χτες στο δικαστήριο - Αναβολή για τις 10 Απριλίου ο αγώνας συνεχίζεται



Έπιασε τελικά τόπο η πολιτική ανυπακοή του 37χρονου δικηγόρου και πολιτικού ακτιβιστή Μιχάλη Παρασκευά. Η σημερινή έναρξη της δίκης του, υπήρξε ένα θετικό ορόσημο στον αγώνα του για αυτοοργάνωση των πολιτών, αφού δεκάδες συμπολίτες μας από όλα τα μέρη της Κύπρου, κατέκλυσαν την αίθουσα του δικαστηρίου για να συμπαρασταθούν στην ενέργεια πολιτικής ανυπακοής του, να μην καταβάλλει τις εισφορές του προς το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, διαμαρτυρόμενος για τη διαγραφή των οφειλών του κράτους προς το Ταμείο, που ανέρχονται στο ποσό των 7,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ραντεβού στις 10 Απριλίου

Κατά τη σύντομη, ολιγόλεπτη τυπική διαδικασία στο επαρχιακό δικαστήριο Λευκωσίας, ενώπιον της δικαστή Χριστιάνας Παρπόττα, ο 37χρονος Μ. Παρασκευάς άσκησε το δικαίωμά του να γνωρίζει τη μαρτυρία της Κατηγορούσας Αρχής για να καθορίσει τη θέση του, κατά πόσο θα παραδεχτεί ή όχι τις κατηγορίες εναντίον του.

Η δικαστής όρισε τη 10η Απριλίου 2014 για να συνεχιστεί η δίκη και να δώσει ο κατηγορούμενος την απάντησή του. Σε σύντομη συγκέντρωση που ακολούθησε έξω από το κτίριο του Ανωτάτου Δικαστηρίου, ο νεαρός δικηγόρος κάλεσε ακόμα περισσότερους συμπολίτες μας να παρευρεθούν εκείνη τη μέρα για να στηρίξουν το κοινωνικό αίτημα για αλλαγή του νόμου που διέπει το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων και για οικονομικό και λογιστικό έλεγχο του Ταμείου από τον λαό.

Περαιτέρω αποκάλυψε την υπερασπιστική γραμμή του, που όπως είπε, έχει στόχο να αξιοποιήσει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σύμφωνα με την οποία ως κατηγορούμενος έχει το δικαίωμα να ζητήσει από το δικαστήριο να κληθεί ως μάρτυρας κατηγορίας, κάποιο πρόσωπο που έχει να αναφέρει ουσιώδη μαρτυρία».

Ο Υπουργός, ο Διευθυντής και…η Ρόζα Παρκς

Ο Μ. Παρασκευάς αποκάλυψε ότι θα καλέσει ως μάρτυρα κατηγορίας τον Υπουργό Εργασίας ή τον Διευθυντή του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων για να έρθει να δώσει μαρτυρία κατά πόσο διαγράφηκαν ή όχι οι οφειλές του κράτους προς το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, που ανέρχονται στο ποσό των 7,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. «Το δικαστήριο», πρόσθεσε, «θα αποφανθεί κατά πόσο ο Υπουργός ή ο Διευθυντής ΤΚΑ είναι υποχρεωμένος να καταθέσει ή όχι. Έχω και άλλα νομικά όπλα, αλλά πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν θα περιμένουμε από κανένα δικαστήριο να μας δικαιώσει.

Από μόνοι μας θα “αναγκάσουμε” τους δικαστές που είναι και αυτοί μέρος του συστήματος, να πάρουν σωστές αποφάσεις». Συνέχισε αναφέροντας το παράδειγμα της πολιτικής ανυπακοής της Αμερικανίδας έγχρωμης μοδίστρας Ρόζα Παρκς που το 1955 στην Αλαμπάμα, αρνήθηκε να δώσει τη θέση της στο λεωφορείο σε έναν λευκό, αντιστεκόμενη στην τότε πολιτική φυλετικού διαχωρισμού των ΗΠΑ. «Η Ρόζα Παρκς», είπε, «δεν εφάρμοσε τον ρατσιστικό νόμο που χώριζε τους ανθρώπους σε άσπρους και μαύρους και που αποδέχονταν και οι δικαστές μέχρι τότε και έτσι το κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων με τους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους στο δρόμο, κατάφερε να καταργήσει τον ρατσιστικό νόμο».

Μικρά βήματα για το καλύτερο

Είπε και τα εξής ο Μιχάλης Παρασκευάς προς τους παρευρεθέντες: «Θέλω να σας πω ότι είναι πολύ σημαντικό αυτό που κάνετε και σας ευχαριστώ πολύ. Νιώθω ότι ο κόσμος μπορεί να κάνει την αλλαγή, φτάνει να το θέλει. Το θέμα εδώ, δεν είμαι εγώ. Το θέμα είναι ευρύτερα κοινωνικό. Γι’ αυτό είπα ότι αυτή η μέρα είναι πολιτικό ορόσημο. Κάνουμε μικρά σταθερά βήματα στην κατεύθυνση εκείνου που πιστεύουμε είναι το καλύτερο για τον τόπο. Θεωρώ ότι ήρθε αρκετός κόσμος, αν και είναι Πέμπτη, καθημερινή μέρα δουλειάς και σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου που είστε εδώ, που ήρθατε ακόμα κι από την Πάφο, από τη Λεμεσό, από το Λυθροδόντα και από άλλες περιοχές. Πρέπει αυτό το κίνημα να μεγαλώσει».

«Όπλο μας η αλληλεγγύη»

Όπως ανέφερε ο δικηγόρος-ακτιβιστής, οι προτάσεις του είναι «πρακτικά και άμεσα εφαρμοστέες». Και συνέχισε: «Δεν λέμε αερολογίες ότι θα αλλάξουμε τα πάντα κλπ. Ως δικηγόρος ξέρω το σύστημα καλύτερα από εκείνους και αυτό για μένα είναι μεγάλο όπλο και θέλω να το χρησιμοποιήσω για το καλό όλων μας.

Πρώτον λοιπόν, ζητούμε άμεσα εδώ και τώρα τροποποίηση του Άρθρου 72 του νόμου για τις Κοινωνικές Ασφαλίσεις που να ορίζει ότι τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου θα ορίζονται από τους εργαζόμενους, με εκπρόσωπους άμεσα ανακλητούς. Πρέπει εμείς οι εργαζόμενοι να αποφασίζουμε ποιος θα μας εκπροσωπεί. Δεν γίνεται ο πολίτης να συνεισφέρει για 40 χρόνια στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων και να έρχονται οι διάφοροι διορισμένοι να τα τρων. Η Γενική Ελέγκτρια διαπίστωσε ότι το Ταμείο έχει υπόλοιπο 7.466,9 δισεκατομμύρια ευρώ! Δηλαδή το κράτος εκτελώντας τις εντολές της Τρόϊκας, διέγραψε τα 7.466,9 δισεκατομμύρια ευρώ των εισφορών μας!

»Είδαμε αυτές τις μέρες τη διαπλοκή και τη συναλλαγή που έγινε. Εγώ δεν πιστεύω σε θεσμούς, πιστεύω σε ανθρώπους. Στην περίπτωση αυτή η Χρυστάλλα Γιωρκάτζη έκανε καλά τη δουλειά της – τους αποκάλυπτε και τους ξεμπρόστιαζε. Αυτή τη στιγμή την έκαναν Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας και ο τελευταίος θεσμός που ίσως λειτουργούσε προς όφελος όλων μας, του Γενικού Ελεγκτή, έπεσε. Όμως η Γενική Ελέγκτρια εξέδωσε πολύ σημαντικές εκθέσεις που έχουμε στη διάθεσή μας και αποκαλύπτουν ότι το κράτος έκανε παράβαση όλων των νόμων.
Δεύτερον, ζητούμε οικονομικό, λογιστικό έλεγχο του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων με άμεση πρόσβαση επί 24ωρης βάσης, στο Διαδίκτυο. Αλλά για να γίνουν αυτά, πρέπει να τα υποστηρίξουν οι Κύπριοι πολίτες. Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας».

Αν οι 50 γίνουν 200 ή 1000…

Ο κ. Παρασκευάς αναφέρθηκε και στο πρώτο ρεπορτάζ για το θέμα αυτό που έγινε από τον υπογράφοντα στις 20 Δεκεμβρίου 2013. «Αυτή η συνέντευξη», είπε, «κυκλοφόρησε στο Sigmalive και στο Διαδίκτυο – facebook, twitter κλπ – γιατί ευτυχώς εκείνοι δεν ελέγχουν πλέον την ενημέρωση. 

Βλέπετε τώρα ότι απουσιάζουν απ’ εδώ όλα σχεδόν τα μέσα μαζικής εξαπάτησης. Μήπως δεν γνωρίζουν για τη σημερινή εκδήλωση; Φυσικά και το ξέρουν. Όμως δεν βρίσκονται εδώ για να την καλύψουν δημοσιογραφικά κι αυτό λέει πολλά.


»Πρέπει να καταλάβουμε τη δύναμή μας. Μέχρι αυτή τη στιγμή, 50 άνθρωποι υπέγραψαν την επιστολή προς την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και συνειδητά δεν πληρώνουν Κοινωνικές Ασφαλίσεις. Αν οι 50 γίνουν 200, 300 ή 1000, το σύστημα θα κρεπάρει και θα παραλύσει. Γιατί πρέπει να γίνει αυτό; Για να αναγκαστούν να έρθουν να διαπραγματευτούν με εμάς, τους απλούς ανθρώπους που ενεργούμε χωρίς να μας καπελώνει κανένας και που εκπροσωπούμε μόνο τον εαυτό μας. Αυτό είναι το όραμά μου, οι απλοί άνθρωποι να αυτοοργανωθούμε, χωρίς καπέλωμα από κανένα. Γιατί ξέρουμε καλά ότι το κράτος, μας έχει ανάγκη, όχι εμείς το κράτος».